Sunday, January 23, 2011

hati kecik aku tersentuh tersentap...





Entri kali sebab aku kesian..sedeh..simpati kat orang OKU yang duk meminta simpati orang ramai kat pasar  malam.yelah mungkin bukan itu yang mereka nak..dorang pon kalau ada daya macam orang lain (macam kiter2 yang sehat walafiat nih)mungkin tak menjalani naseb macam tu.Aku nih da lah cepat rasa kesian..bayangkan dorang duduk atas kerusi roda papan,,lepas tu minta simpati pada orang ramai.Naseb baek lah masih ada hati yang baek tau.Aku perasan time tunggu SYIE pi beli sayur,ader la mak cik nih bagi kuih kat mereka yang OKU nih..baek kan.Allah jer  yang mampu membalas jasa baek mak cik tu.Lepas tu muker dorang HAPPY la..hoho..
Kadang-kadang terfikir mana family dorang kan..tak ada yang menjaga dorang ker?mesti korang pernah dengar atau  tengok drama-drama melayu,yang skrip dier macam ni….

“anak ramai belum tentu boleh jaga orang tuanya”

Sedeh tak…korang-korang termasuk yang tukang mengarut nih…ingat,tanpa mak dengan ayah,kita tak ada kat donia nih tau.Jangan nak duk felling-felling sangat.!!Okey..berbalik pada cerita aku yang mereka-meraka yang OKU nih..walaupun dorang kurang upaya,tapi dorang ada kelebihan tersendiri..macam buat drawing (drawing dia lebih cantik dari aku yang cukop daya ni!!)heheh…
Nak buat macam mana..mungkin tu da bahagian dier,,kiter sebagai yang sehat walafia nih..yang masih lagi cukop segala pancaindera,anggota badan,mampu untuk bekerja dan pi stady..bersyukur dengan apa yang telah dikurniakan.Ingat tau..sesusah kiter ade yang lagi susah dari kiter.

No comments: